Evangelie van de dag- zaterdag 11.07.2020 - feest van H. Benedictus- patroon van Europa

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette

evangelie: Mt. 19, 27-29

In die tijd zei Petrus tot Jezus:
“Zie, wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen.
Wat zullen wij dus krijgen?”
Jezus sprak tot hen:
“Voorwaar Ik zeg u:
bij de wedergeboorte, wanneer de Mensenzoon
zal gezeten zijn op de troon van zijn heerlijkheid,
zult ook gij die Mij gevolgd zijt, gezeten zijn op twaalf tronen
en heersen over de twaalf stammen van Israël.
En ieder die zijn huis, broers of zusters, vader of moeder,
vrouw, kinderen of akkers heeft prijsgegeven om mijn Naam,
zal het honderdvoudig terugkrijgen
en eeuwig leven ontvangen.”

over H.Benedictus https://www.wikiwand.com/nl/Benedictus_van_Nursia


citaten over ORA et LABORA en LECTIO DIVINA:


“Door te houden van mijn werken en het te respecteren,

door het zo goed mogelijk en met zorg te vervullen

en door de uiteindelijke bedoeling van het werk niet uit het oog te verliezen,
verenig ik mij met de wil van God.
Zo word ik Zijn Instrument.
Hij is aan het werk door mijn bemiddeling."

Thomas Merton, uit Het paradijs is overal, p. 165


“Bidden verandert de wereld niet,
maar bidden verandert de mens.
En de mens verandert de wereld.”

Albert Einstein

“Zoals de regen neerdaalt en de aarde drenkt, haar vruchtbaar maakt en zaad geeft aan de zaaier.
Zo is het ook met mijn Woord, het keert niet vruchteloos tot Mij terug.”

Jes. 55,10-11






Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021