Evangelie van de dag- maandag 17.08.2020


evangelie: Mt. 19, 16-22

Eens kwam iemand naar Jezus toe om te vragen:
“Meester, wat voor goeds moet ik doen
om het eeuwig leven te verwerven?”
Hij zei hem:
“Waarom wilt ge van Mij weten wat goed is?
Eén slechts is er goed.
Als gij het Leven wilt binnengaan,
onderhoud dan de geboden.”
“Welke,” vroeg hij?
Jezus antwoordde:
“De bekende:
Gij zult niet doden,
gij. zult geen echtbreuk plegen,
gij zult niet stelen,
gij zult niet vals getuigen,
eer uw vader en uw moeder
en gij zult uw naaste beminnen als uzelf.
“Dat heb ik allemaal onderhouden,”
verklaarde de jongeman,
“waarin schiet ik nog tekort?”
Jezus sprak tot hem:
“Wilt ge volmaakt zijn,
ga dan naar huis,
verkoop wat ge bezit en geef het aan de armen;
daarmee zult ge een schat in de hemel bezitten.
En kom dan terug om Mij te volgen.”
Maar toen de jongeman deze raad hoorde,
ging hij ontdaan heen,
omdat hij vele goederen bezat.






Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021