Preik Draa Kuininge

ie de preik

we schie der me oeit...

nog ne gooie zondag 

tot te noste weik

Dirk



Leeve mense,  2021

 

Zeet em ee ligge,  in za kribbeke…. Oek al zit ee gien kat….  Hij blaaift schuun ligge…

 

W’emme toch mo ewa chauffage opgezet…

 

Hij zaa kunnen e fluires opdoon.

 

 

Zonder corona zaa dei kerk ee stampvol zitte 

Allei, ‘n bekke mier as op nen andere zondag...

vèwa, vèwee...

 

awel, ik wil aaile dat ne ki explikeire

 

in Jette veule waaile da deis paroche ‘touche’ eit... vried ‘touche’ eit... oemda de mense zegge, da ze ee eet veule, zëlfs, naa, as men al mier as 10 moinne ne mi ‘live’ baien komme. 

 

Mo… do es ‘live stream’...  Den ieste vaccin…. Vè in kontakt te blaaive mè ander mense. 

Vè tesoême gemienschap te kunne moêke…

En daane vaccin ei golpe, de computer eit ons da geveul gegeive.

 

 

De mieste kenne vanaf den 10de maart naa oek et woud youtube ! 

 

En zoe 

Blaaive me verbonde… achter de PC,  op ons gemak, toeis en toch in de kerk.

 

Bij aailen es et masscheen ewa wermer, beiter as ee…

ik veul naa al 

dat aailen etteke ee gechauffeid  wëd..., allei, gechambreid…

 

en dei wermte blaaif deure…

 

 

ik geluuf da dei draa kuininge zjust etzëlfste gevuld emme

as ze Zjuuzeke kwompen admireire...

daane klaaine, aa uilen etteke getoesjeid...

 

allei toesjeire… ik wil zegge. Ze woêren er ni oên geweist

 

zuu’n gruute manne, 

dee van gewente, in ne Rolls Royce van ‘t ien no ‘t ander ginge...

dei loêge naa op uile kneekes....

en  z’aaie kadoukes baa...

 

mochte ze vandoêg komme, ‘live’ 

 

aaie ze in de plosj van goud, wieruuk en mirre, 

 

zjel, andschoonen en maskers baa,

 

en ze kreige derekt ‘n amende, want, da was e sout ‘lockdownparty’  

 

allei,   ze zoie masscheen gi lawaait moêke, en de gebeure zaaie niks guud emme…

 

we van onze gruute manne zaa da doon, Zjuuzeke kommen opzeuke?

 

da zaa’k  den Trump,  de prezident van Ameirika nog ne ki wille zeen doon… op zan leste doêge 

 

allei, serwoureg, ge zoid van niks ne mi verscheete....

want, wa zaain waaile, vè ander mense te bekritikeire..

 

want, serwoureg doon waaile da wel al te geire, 

op alles en nog wa, kriteek geive, 

t 'goevernement,

de gebeure,

de famille,

de poleteek...

de virolouge 

de polis , as me dèn toch beizeg zaain

 

de kerk...

allei

ge wet wa da’k wil zeggen èh...

 

mo toch... ik moot on onze Paus paaze, 

allei, serwoureg, eit onze Paus nog chance,.

Daane pei komt er  nog good oeit…   tot na too... mag de Paus nog van geluk spreike want, zanne parcours es nog ni zuu slecht... 

Ik kraaig nog altaaid keekebisj as ek em do zag, allien in de geetende reigen, op de parvis Saint-Pierre,  allei, ni in Jette, mo in Ruume  

 

 

Oo zaa da komme dat onze Paus van Ruume et zoe good doot in de pronosteeke..., allei, persees of  me zaain mè den tiercé beizeg...

 

wel, ik paas, da daanen ‘n bekke weg eit van dei Draa Kuininge

 

en effet: da zaain uuk sumpel manne,

allei, sumpel, ge verstoit, wa da’k wil emme, 

 

sumpel in de zin van ierlak op uilen aaige...  duudgewuun.... zonder prètènse...

 

en dat es er zoe schuun oên....

 

en da toesjeit ons zudoêneg da men ons aaigen in vroêg muige stelle...

 

Oo es da mè ons?

 

Bezeet ons ne ki , oo da gaailen ee zit, 

 

Masscheen nog in pizjama, peignoir, al of ni mè ‘n zjat kaffei 

Ge moet ma gin bloêskes waaismoêken èh 

 

de miesten onder ons, emmen alles wa da ze uile kunne permetteire,

ik zeg wel… de mieste...

 

en, wat es permetteire...

wat es leive...

 

as me gekonfronteid wëdde mè ‘n zwoêr zikte, 

as de corona in de famille binnevalt…

e stërfgeval in de famille, 

e kinneke da ge moet afgeive;..

aa vent, a madam, dee a loit zitte...

alles kwaait zaain, dui e faïssement...

en, giene noêgel emme vè on a... ge wet wel wa te krabbe...

 

 

dèn, leeve mense, wëdt et stil....

da zaain dei bepreuvinge... persees of onze Leeven Ier zaaine poepa, allei onze God (de Voêder) eit er ‘n and in....

 

as me mè de bepreuvinge gekonfronteid wëdde, 

dèn, klappe me ne mi ouver dinges zonder importènse..., ouver ‘n kas dee ouveruup stoêt,   allei, ge wet, wa da’k wil emme...

 

 

dei Draa Kuininge, emmen in Zjuuzeke et licht van de weireld  gezeen...

 

et mèdikament, ne vaccin par excellence, vè uilen aaven dag..., waaile moote dei pikeur nog kraaige 

 

 

Leeve mense, 

 

Doê zit de pointe van dat evangeile van vandoêg, 

 

as me seffes, nog ne ki no Zjuuzeke zeen, 

 

dèn kunne me ni anners as zegge...

 

dee geft force on al de infirmières en on de aide-soignantes vè voesj te doon.

 

En as dei da kunne ,  

 

Dèn kunne waailen er uuk ‘n betsje teige.

 

nog efkes,  zegge ze….   Nog efkes…. En we kunne masscheen in 2022 makander vanèr  ne ki vastpakke….  Masscheen moote  men ons opneut exerseire…

 

mo naa  zaain er nog altaaid  

 mooilaaike momente,

 

en ik oup da da kinneke ons korrozje mag geive, want, ei eig’et zëlf ni gemakkelaaik gad...

Hij aa uuk zoe ne vaccin vandoon, mo zonder dat em et dui aa was Hij de vaccin vè zoevuil ander…

 

 

Doêvui moede ni in de raai stoên…

Da moo ni bevrouze wëdden on min fefteg (-50°)  

En g’èt er gin twie dooziskes van vandoon…

 

 Daane klaaine zanne vaccin es derekt disponeebel, as ge aailen èt oupestelt.

 

ik weit zeikers dat alles goo komt…. We moote posjènsen emme.

 

 As me sebeet onze computer oeitdoon….. hoop ek ni, da ge Zjuuzeeke al vergeite zet…

 

En dat ge a geluuf ni mei in de duus van de posturkes van de kerststal zet, as ge daane deis weik afbrekt…

 

Mo da ge da geluuf van Zjuuzeke nog ‘n betsje erkauwd….  Gelak as nen os doot…. Ne gielen dag... erkauwe… van den eizel weit ek da ni. 

 

Da geluuf aaft ons recht….

 

Da geluuf… zërgt er vui da me mè alleman, uuk van tefrente gedachte, kunne blaaive soême zitte…

 

Ik oup da gaailen uuk tenoste weik vanèr achter aaile computer zit…

 

Allei, ik aaf er mei op…

 

Amen










Preek op drive: https://drive.google.com/file/d/17q6VGqBDi-FctGtB2xCUSDmYQYrDt_bM/view?usp=sharing





Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021