15.10.2020 Dag tegen Kanker - "My dad is a hero!"




Toespraak van Jerome Vannetelbosch in UZ Jette

 



 Op deze 15de oktober, dag tegen de kanker denk ik heel speciaal aan al diegene die vroeg of laat ermee geconfronteerd worden.

Zeker in deze COVID19 periode is het nog moeilijker aangezien de Ziekenhuizen, meer dan anders geconfronteerd worden met nooit geziene werkomstandigheden, laat maar zeggen oorlogstoestanden...


En op het zelfde moment wordt er terug in kerken (behalve in Jette) gezongen en kunnen we ons niet houden aan doodgewone maatregelen...


Op deze dag denk ik in het bijzonder aan een sterke man, mijn papa en herinner me hoe hij de studentjes in de campus UZ Brussel met een flair toesprak zonder enige restrictie....


"my dad is a hero!"


Zoals velen heeft papa er voor gevochten 


Zijn tocht ging dankzij een alerte buurvrouw oncologe langs Leuven Heilig Hart, Leuven Gasthuisberg, UZ Brussel dank zij een alerte vriendinoncologe! 


UZ Antwerpen voor therapie van de laatste kans, waarna hij nadien de laatste dagen mocht doorbrengen in zijn lievelingsziekenhuis UZ Brussel.


Hij heeft gevochten en gestreden maar ook ten einde toe volop geleefd en genoten.


Hij wachtte de zondag 9 december, wanneer ik juist weg was, om heen te gaan om 10u 10 tijdens de kyrie... 


Ik kwam just van hem van te waken..


Ook vandaag doet het me nog altijd iets wanneer ik in 't UZ zijn kamer voorbij ga...


Maar, we moeten vooruit...


We moeten blijven hopen en leven...


Laat ons aub niet de kantjes van de wet aflopen van wat mag en niet mag...


het woord 'stoumelinckx' mogen we dezer dagen niet gebruiken...


Alle ziekenhuizen liggen vol...


de dokters, verplegers, kortom alle zorgpersoneel zitten op hun tandvlees...


Hou afstand en neem geen risico's

en denk aan alle patiënten die nu toch noodgedwongen moeten binnenkomen en wachten...


Op deze dag tegen de kanker denk ik ook aan al mijn vriendjes en vriendinnetjes die er tegen vechten, 

en in het bijzonder iedereen van het UZ Brussel !


keep it safe my friends!

 

Dirk

 





Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021