Evangelie van de dag - donderdag 22.10.2020- H.Johannes Paulus II


"Open wide the doors to Christ." 
J.P.II

 




Lc. 12, 49-53

 

In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen:
Vuur ben Ik op aarde komen brengen,
en hoe verlang Ik dat het reeds oplaait!
Ik moet een doopsel ondergaan,
en hoe beklemd voel Ik Mij, totdat het volbracht is.
Meent gij dat Ik op aarde vrede ben komen brengen?
Neen, zeg Ik u, juist verdeeldheid.
Want van nu af zullen er vijf in één huis verdeeld zijn,
drie zullen er staan tegenover twee
en twee tegenover drie:
de vader tegenover de zoon en de zoon tegenover de vader;
de moeder tegenover de dochter
en de dochter tegenover de moeder,
de schoonmoeder tegenover haar schoondochter
en de schoondochter tegenover de schoonmoeder.”




over Johannes Paulus II 

https://historiek.net/johannes-paulus-ii-biografie-wojtyla/134214/





 





























Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021