Evangelie van de dag- vrijdag 2.10.2020 - HH. Engelbewaarders

Engelbewaarders


(Ps 91/90)

De Heer heeft zijn engelen last gegeven op al uw wegen u te bewaken.

Gij die de bescherming geniet van de Allerhoogste en die in de schaduw van de Almachtige woont; voor u is de Heer: mijn toevlucht, mijn burcht, mijn God, op wie ik vertrouw.

Want Hij maakt u los uit de strik van de jagers, Hij redt u uit doodsgevaar. Hij zal u met zijn vleugels beschermen, onder zijn wieken vindt gij een toevlucht, zijn trouw is uw pantser en schild.

Geen nachtelijk onheil hoeft ge te vrezen, geen pijl bij klaarlichte dag; geen ziekte, die sluipt in de duisternis, geen kwaal in de gloeiende zon.

Het kwaad zal u niet bereiken, de ramp blijft ver van uw tent. Hij heeft zijn engelen last gegeven op al uw wegen u te bewaken.

 


 

evangelie (Mt. 18, 1-5.10)

In die tijd richtten de leerlingen tot Jezus de vraag: “Wie is nu wel de grootste in het Rijk der hemelen?” Hij riep een klein kind, zette het in hun midden en zei: “Voorwaar, Ik zeg u: als gij niet opnieuw wordt als de kleine kinderen, zult gij het Rijk der hemelen zeker niet binnengaan. Wie dus zichzelf gering acht zoals dit kind, is de grootste in het Rijk der hemelen. En wie in mijn Naam zulk een kind opneemt, neemt Mij op. Hoedt u er voor een van deze kleinen te minachten, want Ik zeg u: zij hebben engelen in de hemel en deze aanschouwen voortdurend het aangezicht van mijn Vader, die in de hemel is.”







Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021