Evangelie van de dag- zaterdag 3.10.2020





Ps. 130 (129), 5 
Op de Heer stel ik mijn hoop,
op zijn woord vertrouw ik.



evangelie: Lc. 10, 17-24

In die tijd keerden de tweeënzeventig leerlingen
vol blijdschap terug en zeiden:
“Heer, zelfs de duivels
onderwerpen zich aan ons door uw Naam.”
Jezus zei hen:
“Ik zag de satan als een bliksemstraal uit de hemel vallen.
Ik heb u macht gegeven
op slangen en schorpioenen te treden,
te heersen over heel de kracht van de vijand;
en niets zal u kunnen schaden.
Toch moet ge u niet verheugen over het feit,
dat de duivels aan u onderworpen zijn,
maar verheugt u,
omdat uw namen staan opgetekend in de hemel.”
Op dat uur jubelde Hij het uit, vervuld van de heilige Geest,
en Hij sprak:
“Ik prijs U, Vader, Heer van hemel en aarde,
omdat Gij deze dingen verborgen gehouden hebt
voor wijzen en verstandigen,
maar ze hebt geopenbaard aan kinderen.
Ja, Vader,
zo heeft het U behaagd.
Alles is Mij door mijn Vader in handen gegeven.
Niemand weet wie de Zoon is, tenzij de Vader;
en wie de Vader is, tenzij de Zoon
en hij aan wie de Zoon Hem wil openbaren.”
Daarop keerde Hij zich naar zijn leerlingen afzonderlijk
en Hij zei tot hen:
“Gelukkig de ogen, die zien wat gij ziet.
Ik zeg u:
Vele profeten en koningen verlangden te zien wat gij ziet,
maar zij hebben het niet gezien
en te horen wat gij hoort,
maar zij hebben het niet gehoord.”

Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021