Evangelie van de dag- maandag 29.06.2020 HH. Petrus en Paulus DANKBAAR VOOR 16 JAAR IN JETTE


Vandaag, 16 jaar geleden op het feest van Petrus en Paulus kreeg Ik de sleutels overhandigd van deze kerk.
Dank aan al diegene die me de voorbije 16 jaar hebben gedragen en verdragen...

Sorry aan diegenen voor ik niet al te meegaand was.

Mogen we blijven volhouden,

Dank 
Dirk 

Op naar de 17 de jaargang...




evangelie: Mt. 16, 13-23

In die tijd,
toen Jezus in de streek van Caesarea van Filippus gekomen was,
stelde Hij zijn leerlingen deze vraag:
“Wie is, volgens de opvatting van de mensen,
de Mensenzoon?” Zij antwoordden:
“Sommigen zeggen Johannes de Doper, anderen Elia,
weer anderen Jeremia of een van de profeten.”
“Maar gij – sprak Hij tot hen – wie zegt gij dat Ik ben?”
Simon Petrus antwoordde:
“Gij zijt de Christus,
de Zoon van de levende God.”
Jezus hernam: “Zalig zijt gij, Simon, zoon van Jona,
want niet vlees en bloed hebben u dit geopenbaard,
maar mijn Vader die in de hemel is.
Op mijn beurt zeg Ik u:
Gij zijt Petrus; en op deze steenrots zal Ik mijn kerk bouwen
en de poorten der hel zullen haar niet overweldigen.
Ik zal u de sleutels geven van het Rijk der hemelen
en wat gij zult binden op aarde, zal ook in de hemel gebonden zijn
en wat gij zult ontbinden op aarde, zal ook in de hemel ontbonden zijn. Toen verbood Hij de leerlingen om iemand te zeggen dat Hij de Messias was.
 Vanaf toen begon Jezus zijn leerlingen duidelijk te maken dat Hij naar Jeruzalem moest gaan en veel moest lijden van de oudsten, hogepriesters en schriftgeleerden, dat Hij ter dood gebracht zou worden enop de derde dag zou worden opgewekt. Petrus nam Hem apart en begon Hem les te lezen:’ God beware U, Heer! Dat mag U niet overkomen.’ Maar  Hij van zijn kant zei tegen Petrus: Weg daar, achter Mij, satan. Je bent een struikelblok voor Mij, want jouw gedachten zijn niet Gods gedachten, maar die van mensen.’




Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021