Lezingen van de zondag- 14.06.2020 Feest van het Heilig Sacrament

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette


kerkjettevideo


 https://www.youtube.com/watch?v=JAM84yZ2jSE



FEEST VAN HET HEILIG SACRAMENT


EERSTE LEZING (Deut. 8, 1b-3.14b-16a)

Lezing uit het tweede boek van de Wet

In die dagen stonden de israelieten op het punt het land Kanaan binnen te trekken

Toen sprak Mozes tot het volk Gi gaat nu het land in bezit nemen dat de Heer aan uw voorouders heeft belootd

De Heer uw God heeft u die laten maken om uw hoogmoed te breken en u op de proef te stellen Hij wilde weten hoe gi tegenover Hem stond en of ol al dan niet zijn geboden zoudt onderhouden G hebt honger moeten lijden in de woestijn

Maar de Heer gaf u het manna te eten dat u en uw voorouders onbekend was

Hiermee wilde i u duidelijk maken dat de mens niet lot van brood alleen, maar ook honger heeft naar het woord van God

En vergeet vooral niet de tijd in Egypte, toen gi als slaven behandeld werd.

In dat land van slavernij heeft de Heer u bevid.

En Hj ging met u mee op tocht door die grote en verschrikkelijke woestijn door die dort vakte zonder water, vol giftige slangen en schorpioenen.

En de Heer, uw God, Niet voor u water stromen uit de keiharde rots en gaf u voedsel in de woestijn, het manna, dat niemand voor



TWEEDE LEZING (1 Kor. 10, 16-17)

Lezing uit de eerste brief van de apostel Paulus aan de christenen van Korinte.

Broers en zusters,

Als wij tijdens de maaltijd van de Heer uit de beker drinken.

hebben wij dan geen deel aan het bloed van Christus ?

En als wij het brood breken, hebben wij dan geen deel aan het lichaam van Christus ?

Want al zijn wij met velen, wij vormen samen één lichaam.

omdat wij allen deel hebben aan het ene brood.

ALLELUIA VERS (Joh. 6, 51-52)

Alleluja.

Dit zegt de Heer:

'Ik ben het levende brood dat uit de hemel is neergedaald. Als iemand van dit brood eet, zal hij leven in eeuwigheid.'

Alleluja.

 

EVANGELIE (Joh. 6, 51-58)

Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Johannes

In die tijd richtte Jezus zich tot de menigte en zei:

Ik ben het levende brood dat uit de hemel gekomen is.

Wie van dit brood eet, zal leven in eeuwigheid,

Het brood dat Ik voor het leven van de wereld zal geven.

is mijn vlees."

Toen begonnen de Joden onder elkaar te morren en ze zeid

Hoe kan Hij ons zijn vlees te eten geven?"

Hierop zei Jezus:

"Als gij mijn vlees niet eet en mijn bloed niet drinkt, hebt gij het leven niet in u.

Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en ik zal hem uit de dood doen opstaan op de laatste dag.

Want mijn vlees is waarlijk voedsel en mijn bloed is echte drank.

Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem.

Ik leef door de Vader die Mij gezonden heeft.

Zo ook zal ieder die Mij eet, leven door Mij.

Ik ben het brood dat uit de hemel gekomen is.

Het is niet zoals met de brood dat uw voorouders in de woestijn gegeten hebben.

Want zij zijn allen - hoe dan ook - gestorven.

Maar wie van dit brood eet, zal leven in eeuwigheid.



Geestelijke Communie 

Geestelijke communie:

 

Heer Jezus, 

dank U voor uw Woord van Leven,

waarmee Gij mij hebt gevoed.

 

Graag zou ik U ook ontmoeten in de communie, uw Brood van Leven, 

maar dat is nu onmogelijk.

 

Daarom bid ik:

aanvaard mijn verlangen 

om hecht verbonden te zijn met U.

 

Kom met uw liefde in mijn hart 

en laat mij niet vergeten

dat uw Geest in mij woont.

 

Wees Gij in mij,

opdat ik blijf in U. 

Mijn Heer en mijn God.

Amen

 


 

Lied voor de Eucharistieviering van 16 uur

"WELKOM THUIS"

Thuis
Sela
Welkom thuis,
Hier mag je zijn.
De Vader viert een feest.
Welkom thuis,
Voor wie zoek was of op reis,
Te lang is weggeweest.
Welkom thuis.
Met zijn zegenende handen op je schouders
Geeft Hij jou zijn liefde en zijn tijd.
Met zijn eindeloze goedheid en vergeving
Heet Hij je welkom.
Voel je thuis, je bent vrij.
Je bent vrij.
Welkom thuis,
Hier mag je zijn.
De Vader viert een feest.
Welkom thuis,
Voor wie zoek was of op reis,
Te lang is weggeweest.
Welkom thuis.
Met zijn mantel om je heen geeft Hij bescherming.
Hij is trouw in zijn barmhartigheid.
Met zijn eindeloze goedheid en vergeving
Heet Hij je welkom.
Voel je thuis, je bent vrij.
Je bent vrij.
Kom maar binnen.
Hij sluit je in zijn armen.
Je hoort hier, in zijn aanwezigheid.
Deel in de vreugde en open nu je handen.
Hij heeft een feest, een feest voor jou bereid.
Welkom thuis,
Hier mag je zijn.
De Vader viert een feest.
Welkom thuis,
Voor wie zoek was of op reis,
Te lang is weggeweest.
Welkom thuis.
Hier mag je zijn.
De Vader viert een feest.
Welkom thuis,
Voor wie zoek was of op reis,
Te lang is weggeweest.
Welkom thuis.

Bron: Musixmatch 


Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021