Evangelie van de dag - dinsdag 22.09.2020

Ps. 27 (26), 11


Toon mij uw weg, Heer, bij tegenstand,
leid mij langs effen paden.





evangelie: Lc. 8, 19-21

 

Mijn moeder en mijn broeders zijn zij
die het woord van God horen en er naar handelen.

De Heer zij met u.
En met uw geest.
Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Lucas.
Lof zij U, Christus.

In die tijd kwam zijn moeder met zijn broeders bij Jezus,
maar vanwege de menigte konden zij Hem niet bereiken.
Men liet Hem dus weten:
“Uw moeder en uw broeders staan buiten en willen u spreken.”
Maar Hij gaf hun ten antwoord:
“Mijn moeder en mijn broeders zijn zij,
die het woord van God horen en ernaar handelen.”

 

Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021