Evangelie van de dag - dinsdag 29.09.2020 - HH. Michaël, Rafaël en Gabriël, aartsengelen – feest


Ps. 103 (102), 21

Verheerlijkt de Heer, al zijn legerscharen,
trouwe knechten, die doet wat Hij wil.


evangelie: Joh. 1, 47-51

In die tijd zag Jezus Natanaël naar zich toekomen
en zei, doelend op hem:
“Dat is waarlijk een Israëliet in wie geen bedrog is!”
Natanaël zei tot Hem
“Hoe kent Gij mij ?”
Jezus gaf hem ten antwoord
“Voordat Filippus u riep,
zag Ik u onder de vijgenboom zitten.”
Toen zei Natanaël tot Hem:
“Rabbi,
Gij zijt de Zoon Gods,
Gij zijt de Koning van Israël.”
Jezus antwoordde:
“Omdat Ik u zei dat Ik u onder de vijgenboom zag gelooft ge?
Gij zult grotere dingen zien dan deze.”
En Hij voegde er aan toe:
“Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u:
gij zult de hemel open zien
en de engelen Gods zien opstijgen en neerdalen
in dienst van de Mensenzoon.”



 

Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021