Evangelie van de dag - maandag 28.09.2020

"Wie de kleinste is onder u allen, die is de grootste...”



Ps. 24 (25), 4c.5a

Leer mij uw paden kennen, Heer;
leid mij volgens uw woord.

evangelie: Lc. 9, 46-50

In die tijd kregen de leerlingen woorden over de vraag
wie van hen wel de grootste was.
Maar Jezus die wist wat zij dachten,
nam een kind, zette het naast zich en sprak tot hen:
“Wie dit kind opneemt in mijn Naam, neemt Mij op;
en wie Mij opneemt, neemt Hem op die Mij gezonden heeft.
Wie dus de kleinste is onder u allen, die is de grootste.”
Nu nam Johannes het woord en zei:
“Meester, we hebben iemand in uw Naam duivels zien uitdrijven
en we hebben getracht het hem te beletten,
omdat hij niet een van uw volgelingen is, zoals wij.”
Maar Jezus zei tot hem:
“Belet het hem niet.
Want wie niet tegen u is, is vóór u.

Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021