Lezingen van de dag- zondag 6.09.2020 - doop van Emma Maes- sfeerfoto's

23e zondag door het jaar A

https://youtu.be/p2G1bbFrdlI


READY FOR SUNDAY.....

We zijn er klaar voor...

alles is in gereedheid gebracht om UUUUUUUUUUUUUUUUUU zondag te ontvangen...

We gedenken ook Albert De Smedt...

We gedenken in pectoram aan al die genen die onverhoopt een beter resultaat hadden gewild...  

Om 16 uur gaan we Emma dopen tijdens de mis...

En van op afstand blijven we ook verbonden;...

Als twee iets in mijn vragen, krijgen ze het...

Als een hele gemeenschap samen legt voor camera's, dan hebben ze het....

We doen verder....

Maar we vergeten niet, de zwaksten, minstbedeelden, zij die niets of niets hebben en daarenboven ziek zijn...

Voor wie verbonden wil blijven met Jette....

Speciaal denken we dezer dagen aan al diegenen die meer dan ooit geklemd zitten in een verstikkende eenzaamheid....

Moge de schepping ons hoeden...

Moge we haar de aandacht geven die ze verdient...

Tot zondag? - 10 uur met streaming alsook om 16 uur.

kom je af?

Dirk













eerste lezing: Ez. 33,7-9

Uit de Profeet Ezechiël.
Zo spreekt de Heer:
“Gij mensenkind,
als wachter heb Ik u aangesteld
over het volk van Israël.
Hoort gij een woord uit mijn mond,
waarschuw hen dan namens Mij!
Als Ik tot de boosdoener zeg:
Jij, boosdoener, jij moet sterven!
en als gij dan uw mond niet opendoet
en de boosdoener niet waarschuwt voor zijn gedrag,
dan sterft die boosdoener wel om eigen schuld,
maar dan kom Ik zijn bloed van u opeisen.
Hebt gij de boosdoener echter gewaarschuwd voor zijn gedrag,
hem gezegd dat hij zich moet bekeren,
en hij bekeert zich niet,
dan sterft hij om zijn eigen schuld,
maar gij hebt uw leven gered.”.

tussenzang: Ps. 95 (94), 1-2, 6-7, 8-9

Refrein:
Luistert dan heden naar zijn stem:
weest niet halsstarrig.

Komt, laat ons de Heer met gejubel begroeten,
juichen wij toe de Rots van ons heil.
Laat ons verschijnen voor Hem met een lofzang,
Hem met liederen eren.

Komt, laat ons aanbiddend ter aarde vallen,
neerknielen voor Hem die ons schiep.
Hij is onze God en wij zijn volk,
Hij is de Herder en wij zijn kudde.

Luistert heden dan naar zijn stem:
weest niet halsstarrig als eens in Meriba,
waar uw vaderen Mij wilden tarten,
ofschoon zij mijn daden hadden gezien.

tweede lezing: Rom. 13, 8-10

Uit de brief van de heilige apostel Paulus aan de christenen van Rome.

Broeders en zusters,
zorgt dat gij niemand iets schuldig zijt.
Uw enige schuld blijve de onderlinge liefde.
Wie zijn naaste bemint, heeft de wet vervuld.
Want de geboden:
Gij zult niet echtbreken, niet doden,
niet stelen, niet begeren,
en alle andere kan men samenvatten in dit ene woord:
Bemin uw naaste als uzelf.
De liefde berokkent de naaste geen enkel kwaad.
Liefde vervult de gehele wet.

vers voor het evangelie: 2 Kor. 5, 19

Alleluia.
God was het, die in Christus de wereld met zich verzoende
en Hij gaf ons de boodschap van de verzoening.
Alleluia.





evangelie: Mt. 18, 15-20

Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Matteüs.

“Wanneer uw broeder gezondigd heeft, wijs hem dan onder vier ogen terecht.

 Luistert hij naar u, dan hebt gij uw broeder gewonnen. 

Maar luistert hij niet, haal er dan nog één of twee personen bij, 

opdat alles beruste op de verklaring van twee of drie getuigen.”

In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen:
“Wanneer uw broeder gezondigd heeft,
wijs hem dan onder vier ogen terecht.
Luistert hij naar u, dan hebt gij uw broeder gewonnen.
Maar luistert hij niet,
haal er dan nog één of twee personen bij,
opdat alles beruste
op de verklaring van twee of drie getuigen.
Als hij naar hen niet wil luisteren,
leg het dan voor aan de Kerk.
Wil hij ook naar de Kerk niet luisteren,
beschouw hem dan als een heiden of tollenaar. Voorwaar Ik zeg u:
Wat gij zult binden op aarde
zal ook in de hemel gebonden zijn,
en wat gij zult ontbinden op aarde
zal ook in de hemel ontbonden zijn.
Eveneens zeg Ik u:
Wanneer twee van u eensgezind op aarde iets vragen
– het moge zijn wat het wil –
zullen zij het verkrijgen
van mijn Vader, die in de hemel is.
Want waar er twee of drie verenigd zijn in mijn Naam,
daar ben Ik in hun midden.”






Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021