Evangelie van de dag - donderdag 30.04.2020


Donderdag 30.04.2020 
evangelie (Joh.6, 44-51)
In die dagen zei Jezus tot de menigte: “Niemand kan tot Mij komen als de Vader die Mij zond hem niet trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag. Er staat geschreven bij de profeten: En allen zullen door God onderricht worden. Al wie naar de leer van de Vader geluisterd heeft komt tot Mij. Niet dat iemand de Vader gezien heeft: alleen Degene die uit God is, heeft de Vader gezien. Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wie gelooft heeft eeuwig leven. Ik ben het brood des levens. Uw vaderen die het manna gegeten hebben in de woestijn, zijn niettemin gestorven; maar dit brood daalt uit de hemel neer, opdat wie ervan eet niet sterft. Ik ben het levende brood dat uit de hemel is neergedaald. Als iemand van dit brood eet zal hij leven in eeuwigheid. Het brood dat Ik zal geven is mijn vlees, ten bate van het leven der wereld.”



             "Wie gelooft heeft eeuwig leven..."

  "Ik ben het brood des levens..."




Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021