Jette leeft ondanks het virus!

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette


Jette leeft ondanks het virus!- een parafrase van de titel die deze week in "Kerk en Leven" verscheen.
- hierbij een fragment over de digitale erediensten:

https://www.kerknet.be/kerk-leven/artikel/de-kerk-leeft-ondanks-het-virus?fbclid=IwAR01JXlsbMgpLtlQUYB-x7Su4Ua1NBjZT3ZUJHCZPhe70Y_bh7-_y-oGo8k

" Regionale zender BRUZZ vroeg Dirk Vannetelbosch, pastoor in Jette, zelfs zijn Facebookzondagsviering te mogen uitzenden. „Dat leert me alvast dat we als Kerk nog van betekenis zijn”, zegt Vannetelbosch. „De coronacrisis is een gelegenheid om de digitale middelen voluit in te zetten. Paus Franciscus doet het en ook onze bisdommen schoten in actie. Deze moeilijke tijd is bovendien een gelegenheid om in ons hart te kijken. Als katholieken waren we ingeslapen, net zoals de apostelen met Pinksteren. We waren verwend. Geloof me, tijdens de gestreamde zondagsmis voelde ik me inniger verbonden met de gemeenschap dan tijdens een doordeweekse zondag, omdat ik besefte dat zo veel mensen zaten te kijken.
Maar de eerste keer dat we opnieuw in onze kerk eucharistie mogen vieren, zullen we er een patat op geven.”





Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021