VRT TeeVee met ONZEN THOMAS

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette

VRT TEEVEE met ONZEN THOMAS

Die Thomas toch,
zie die hier staan,
als voorbeeld voor ons allen saam.

Hij twijfelde precies of hij alleen,
begreep het niet, zoals geeneen..

Ge moest eens weten, hoe dat botste
bij menigeen die op tafel klopte...

ze hadden de vrouwen eerst miskent,
alsook die van Emmaus, nog vrij recent.

En Jezus sprak hun hoopvol toe,
niet eenmaal maar tot driemaal toe.

Maar Thomas die was er niet bij,
dus, op zijn beurt verklaarde hij.
Laat mij eens voelen in zijn zij.

En zo gebeurde zoals voorzien,
kwam Jezus binnen bij die tien.

De tien die hem al eerder zagen,
daar bij den Thomas die nu op kwam dagen.

En Jezus sprak hem ineens aan,
en to the point verklaarde Hij:
Hou je nu terug van mij?

Dat zijn de woorden tot nu toe,
Vrede wens ik u allen toe ...

Mijn Heer, mijn God,
de naam die Thomas Jezus gaf,
Die naam van wieg tot aan het graf..

En morgen gaan we dat gedenken
Van Brussel tot diep in de Kempen,
van aan de Schreve tot in t' Meetjesland,
Van Antwerpen tot in Nederland.

Moge de mis, van Beloken Pasen,
U allen, die de zegen vragen
Wees God ons zo nabij...
Sint-Pieter, help ons aub hierbij.

Laken, zaterdag/zondag  Beloken Pasen, 18/19 april 2020

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette











Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021