Evangelie van de dag- donderdag 14.05.2020 Ik zeen a geire







IK ZEEN A GEIRE
Vandaag es't ouver den amour,
da es ni altait tous les jours.
Mo af en too, in t'evageile
zei Juuseke ons,
Ik zeen a geire.
Dat es zu schuun om da te uure,
ge moot douveu nog ni geluuve.
Want wat moote we dou van paaze?
't Geluuf es infaite gelak traave.
Da kunde me gien woude expliceire,
da kunde nog ni al good arangeire.
Da komt op a gelak ne gruute ka,
Ge vrougt a af, oo kan dan na?
Ik veul mai deu en ander getoucheid,
ik gerouk infaite ni good gecalmeid.
mo achter dane ieste touch,
dan es t'oun ons
dan moote we vouch,
Dan es de traa allang gepasseid,
en waile veule ons ewa gederangeid.
Dan komt et erop oun om vouch te doon,
en Zain commandes t'accepteire, 
Geluuve, da es gelak as traave
dan moote ba malkander blaaive.
dan moote emme, t'reglement,
zoe blaaift alleman content.
Da zeede in de vrouge van ons Hier,
en merge es da nog een bekke mier.
Moa mier goan ek a ni echt vertelle,
mo merge kunde er op telle.
Vandoug vrougt uuk de paas oan ons
da waaile stil stoan vaif meneute
veu uuk ons etteke te onderzeuke,
om zu te bidde teige de corona
om al dei minse te bedanke,
dei euile alszu devoueire
zonder al te veul te reclameire.
zuu es da iel de weireld rond,
da zaile zuuke, e vaccin,
da waile veneir kunne leive,
om veu malkander te blaive leive.
dan wërre waile breus en zusters,
ien gruute famille weireldwaid
vandoug en merge veu altaid.
Laken, 14 mei 2020, Donderdag in de 5de Paasweek.



Donderdag 14.05.2020
evangelie (Joh. 15, 9-11)


In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: “Zoals de Vader Mij heeft liefgehad, zo heb ook Ik u liefgehad. Blijft in mijn liefde. Als gij mijn geboden onderhoudt zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik, die de geboden van mijn Vader heb onderhouden in zijn liefde blijf. Dit zeg Ik u: opdat mijn vreugde in u moge zijn en uw vreugde volkomen moge worden. 









Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021