Evangelie van de dag- maandag 25.05.2020 Geen examens voor Jezus

Maandag 25.05.2020




GEEN EXAMENS VOOR JEZUS
Wat wij vandaag over Jezus lezen,
is heel apart, 't is heel zijn wezen.
Hij spreekt zo onomwonden en rechtuit,
geen beeld haalt Hem er onderuit.
Ze staan perplex en spreken uit,
Die Jezus raakt voorgoed vooruit.
Het is niet nodig Hem nog te ondervragen,
ze zien, hoe 't Hem begint te dagen.
't besef komt dat Hij alles weet,
Er is niets meer dat Hij vergeet.
Dan komt Zijn vraag aan hun opeens,
om weg te gaan, maar niet verweesd.
Ze worden in de wereld helemaal verspreid,
zo lang de Vader ook zijn vleugels spreidt.
Als Jezus dan is heengegaan,
dan blijft hij bij zijn Vader gaan.
Als Jezus het toen ook aan ons voorzag,
dat onderdrukking, zelfs het graf,
ons te verwachten staat.
Dan biedt Hij ons die vrede aan,
die kracht die ons steeds op doet staan.
Als wij dat nu eens dezer dagen,
in t' achterhoofd gaan dragen,
Dan kunnen wij die God,
die 't leven geeft ,
die Zoon die blijvend om ons geeft,
die Vader, die ons zeer bemind,
als menig ander mensenkind,
in onze harten thuis laat komen,
om zo het kwade in te tomen.
Als zondag dan bij 't Pinksterfeest,
die Geest die ons de ruimte geeft,
beginnend met hernieuwde moed,
het nieuwe leven groeien doet.
Dan weet ik Heer, dat Gij er zijt,
ook nu vandaag en wereldwijd.
Maandag 25 mei 2020, Maandag voor Pinkseren in de 7de Paasweek.

evangelie (Joh. 16, 29-33)


In die tijd zeiden de leerlingen tot Jezus: “Kijk, nu spreekt Gij onomwonden en gebruikt geen enkel beeld. Nu zien wij dat Gij alles weet. Het is voor U niet nodig, dat iemand U ondervraagt. Wij geloven daarom dat Gij van God zijt uitgegaan.” Jezus antwoordde hun: “Gelooft ge nu? Zie, er komt een uur, ja, het is er al, dat gij naar alle kanten verstrooid wordt en Mij alleen laat. Toch ben Ik niet alleen, want de Vader is met Mij. Dit heb Ik u gezegd, opdat gij vrede zoudt bezitten in Mij. Weliswaar leeft gij in de wereld in verdrukking, maar hebt goede moed Ik heb de wereld overwonnen.”




Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021