Evangelie van de dag - woensdag 20.05.2020 't wordt te veel...




't WORDT TE VEEL....
Ge kunt het nu nog niet verdragen,
de toekomst begint nu reeds te dagen.
Ge kunt het nu nog niet beseffen,
het komt wel, wacht maar effen.
Johannes zet ons weer aan 't denken,
de Vader, zal ons weer eens schenken,
wat door de Zoon ons wordt gemeld,
de Geest, die wordt nog niet vermeld.
Zo krijgen wij de volle waarheid mee,
alleen, of zelf met twee....
Want samen geraken wij op weg,
de toekomst wordt hierdoor voorzegd.
De vraag die ik me nu weer spel,
zijn dat Zijn woorden?
't is niet wel.
In' frans komt het wel beter door,
dat ligt me beter in het oor.
"Pourqoui je vous ai dit",
dat heeft al wat meer pit,
Die geven aan, wat Hij wil zeggen
"reprendre" om dat nog eens uit te leggen.
Zo krijgen wij nu ook vandaag
weer een gedichtje op de maag.
't komt er op neer dat wij gaan zoeken,
in elke tijd, is het van moeten,
hoe waarheid komt in elke tijd,
ons toegezegd in eeuwigheid.
In 't zoeken staan we niet alleen,
de Geest helpt ons daardoor heen.
Wat ook gebeurt nu in de Kerk,
dat is ook nu Zijn vurig werk.
Zo gaan wij naar het feest van morgen toe
de hemel is ons nog niet moe.
Laken, 20 mei 2020, Woensdag in de 6de paasweek.





Woensdag 20.05.2020


evangelie (Joh. 16, 12-15)

In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen:
“Nog veel heb Ik u te zeggen,
maar gij kunt het nu niet verdragen.
Wanneer Hij echter komt, de Geest der waarheid,
zal Hij u tot de volle waarheid brengen;
Hij zal niet uit zichzelf spreken,
maar spreken al wat Hij hoort
en u de komende dingen aankondigen.
Hij zal Mij verheerlijken, omdat Hij aan u zal verkondigen
wat Hij van Mij ontvangen heeft.
Ik zei dat Hij aan u zal verkondigen
wat Hij van Mij ontvangen heeft,
omdat al wat de Vader heeft het mijne is.”




Jean (16, 12-15) 

En ce temps-là, Jésus disait à ses disciples : « J’ai encore beaucoup de choses à vous dire, mais pour l’instant vous ne pouvez pas les porter. Quand il viendra, lui, l’Esprit de vérité, il vous conduira dans la vérité tout entière. En effet, ce qu’il dira ne viendra pas de lui-même : mais ce qu’il aura entendu, il le dira ; et ce qui va venir, il vous le fera connaître. Lui me glorifiera, car il recevra ce qui vient de moi pour vous le faire connaître. Tout ce que possède le Père est à moi ; voilà pourquoi je vous ai dit : L’Esprit reçoit ce qui vient de moi pour vous le faire connaître. »







Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021