Evangelie van de dag- zaterdag 23.05.2020 Nu wordt het serieus

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette
Youtube kerkjettevideo


NU WORDT HET SERIEUS
Wanneer wij nu voor goed gaan horen
hoe Jezus zegt in onze oren, 
dat alles wat wij in Zijn naam gaan vragen,
het zeker aan de vader zou behagen.
Hij doet hier echt aan vriendjespolitiek
maar, niemand wordt er hier van ziek.
Hij zegt het zo in 't algemeen,
opdat verloren zou, geen een.
Hij maakt geen onderscheid van keuze,
Hij is voor allen, 't is zijn leuze.
Van beelden maakt hij nu kom af
Sinds Hij verrezen is uit 't graf
Begint Hij nu directer tot ons te spreken,
zodat iedereen 't kan weten.
Hij gaat en spreekt zo vlot recht uit,
maar niemand gaat hier onderuit.
Dan gaat hij nog een stapje verder,
hoe later, hoe meer wordt het helder.
Hij zal dan éen zijn met de Vader,
dus, 't voorspreken is niet meer voor later.
De toegang is ons direct gegeven,
want liefde spreekt hier tot het leven.
Wie in verbondenheid met Jezus leeft,
heeft van de Vader ook veel weet.
Wie aldus bidt in Jezus' naam,
die heeft het dus nu al verstaan.
Zo raakt 't verbond de wereld rond,
De cirkel is zo goed als rond,
ultieme deal met Zijn verbond.
Zaterdag 23 mei 2020, Zaterdag na Hemelvaart, in de 6 de Paasweek.


Zaterdag 23.05.2020 
evangelie (Joh. 16, 23b-28)
In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: wat gij de Vader ook zult vragen, Hij zal het u geven in mijn Naam. Tot nu toe hebt gij niets gevraagd in mijn Naam. Vraagt en gij zult verkrijgen, opdat uw vreugde volkomen zij. In beelden heb Ik hierover tot u gesproken; er komt een uur, dat Ik niet meer in beelden tot u zal spreken, maar Mij onomwonden tegenover u zal uiten omtrent de Vader. Op die dag zult gij bidden in mijn Naam; het is niet nodig te zeggen, dat Ik bij de Vader uw voorspreker zal zijn, want de Vader zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefhebt en omdat gij gelooft dat Ik van God ben uitgegaan. Ik ben van de Vader uitgegaan en in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld en ga naar de Vader.”












Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021