Evangelie van de dag- vrijdag 15.05.2020 Ge moot malkander geire zeen

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette

kerkjettevideo

GE MOOT MALKANDER GEIRE ZEEN
Dag maskes junges en kadeikes,
de bompas en al onze memeikes
Gelak a gisteren had besprouke,
gomme vandoug een bekke ter zouke.
Ei komt tot ons me ien gebod,
zu kleir as iet, ei es ni zot.
Ons Ier wet good wat dat-em doot,
't es direct in den hood.
Zoe simpel es da as bonjour,
moa 't es ni echt au fond à jour.
Wat uugenschainlijk sumpel es
da lukt ons nog vandoug alni.
We zain zu rap vergeite,
we wille et ni weite.
"Ge moot malkander geire zeen"
Ni af en too, moa ieleganst
en deize kie zonder veul zwans.
Ei ei derachter ons gezeid,
veu ma zeide t'zelfde weit.
Ei mokte neevrans onderschaid.
Ei a gien preference.
Ei a enorm patience.
Ei zag ons as ne echte breu.
zu was Em ielegans,
een ander a gien kans.
In danen taaid, mooste da zeen,
me al dei gradouses, ien veu ien.
Den iene was al e wa mier dan d'ander,
t'was veul ambras onder malkander.
En dan komt dane ons zu zegge,
da we malkander geire moote zeen,
es da ni woar masscheen? 
Moa as g'et ielemoal zult leize,
dan moote et uuk weite,
dat em verwaist no zaine Pa.
Za Pa a-tem alles g'expliqeid,
zo good a-tem da ouitgeleid.
En Juuseke op zainen tour,
me veul gevool veu den amour,
ei ons gezeid van da te doon,
beginnend deize noon.
dus maskes junges en kadeikes
veu seffens, nou de noon,
den wette wa te doon.
Ge moot malkander encouragereire
en zeiker ni al te veul t' ambeteire.
Ge moot malkander geire zeen,
dan komde zeiker in de gruute top teen.
Want dat gebod,
stout op den top,
Ik schie der ie vandoug mei ouit
de zon, dei schaaint ie deu de rouit.
Ze geft algoo onder de noon,
de wërmte zal ons vrie good doon.

Laken, 15 mei 2020, op de noon, vrijdag in de 5de Paasweek


Vrijdag 15.05.2020

evangelie ( Joh.15, 12-17)
Dit is mijn gebod, dat gij elkaar liefhebt, zoals Ik u heb liefgehad. Geen groter liefde kan iemand hebben dan deze, dat hij zijn leven geeft voor zijn vrienden. Gij zijt mijn vrienden als gij doet wat Ik u gebied. Ik noem u geen dienaars meer, want de dienaar weet niet wat zijn heer doet, maar u heb Ik vrienden genoemd, want Ik heb u alles meegedeeld wat Ik van de Vader heb gehoord. Niet gij hebt Mij uitgekozen maar Ik u, en Ik heb u de taak gegeven op tocht te gaan en vruchten voort te brengen die blijvend mogen zijn. Dan zal de Vader u geven al wat gij Hem in mijn Naam vraagt. Dit is mijn gebod, dat gij elkaar liefhebt.”




Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021