Evangelie van de dag- vrijdag 8.05.2020 Wacht een beetje, Ik kom terug




WACHT EEN BEETJE, IK KOM TERUG
Vandaag op dag van de bevrijding,
komt Jezus weer eens aan de leiding.

Hij brengt ons nieuws van zijn verhuis,
maar Tomas, die gaf zich niet thuis.

Hij vroeg de Heer, hoe kan dat nu,
die weg van U, naar waar naartoe?

Maar Jezus zei met korte stem,
ik ben die weg, herken je hem?

Vandaag begon het met een hart,
dat slaakt naar rust en niet te hard.

Dat hart, dat menigeen verontrust,
dat brengen moet, die eeuwige rust.

Want zo zei Hij,
Ik ga straks heen,
naar onze Pa, in t'algemeen.

De Vader die de ruimte geeft,
aan al wie hier op aarde leeft.

Die ruimte is in overvloed,
dat hebben jullie nog tegoed.

En als ik terugkomt in de tijd,
dan is er hoegenaamd geen strijd.

Als jullie willen gaan hier voor.
dan gaan we met zijn allen door.

Die weg, die waarheid en het leven,
die is nu nog maar voor heel even.

Want straks, dan stuur ik jullie samen heen,
op weg met twee, maar nooit alleen.

Dus, kom tot rust, nu dat ge weet,
een kamer, staat voor u gereed.

Een plaats die ik voor u bereid
in ongekende eeuwigheid.
Laken, 8 mei 2020, Vrijdag in de 4 de Paasweek






Vrijdag 8.05.2020
evangelie (Joh. 14, 1-6)
In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: “Laat uw hart niet verontrust worden. Gij gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis van mijn Vader is ruimte voor velen. Ware dit niet zo, dan zou Ik het u hebben gezegd, want Ik ga heen om een plaats voor u te bereiden. En als Ik ben heengegaan en een plaats voor u heb bereid, kom Ik terug om u op te nemen bij Mij, opdat ook gij zult zijn waar Ik ben. Gij weet waar Ik heenga en ook de weg daarheen is u bekend.” Tomas zei tot Hem: “Heer, wij weten niet waar Gij heengaat: hoe moeten wij dan de weg kennen?” Jezus antwoordde hem: “Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader tenzij door Mij.”





Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021