Evangelie van de dag - maandag 18.05.2020 IT'S UP TO YOU

https://www.youtube.com/channel/UCP1tVSqopqPmcA_taC-LSQw

IT'S UP TO YOU
van kippen en sla....
Vandaag is Jezus ons aan t'overtuigen,
te blijven te getuigen.
Ook laat Hij ons al weten
om zeker niet te vergeten,
Dat Pinksteren komt in het verschiet,
en maakt de angst teniet.
De Helper die de Geest van waarheid is,
blijft immer als getuigenis.
Dat zegt hij ons om te behoeden,
voor valstrikken die wij vermoeden.
Van mensen die de ware God niet kennen
en denken ons te moeten temmen.
Dat laat Hij ook vandaag aan ons bekennen,
als wij op onze beurt erkennen,
dat Jezus komt in ons bestaan,
om verder met ons mee te gaan.
Ook nu is het soms koud en kil,
maar blijven we vol goede wil,
wanneer we botsen tegen muren,
als onmacht hier komt binnen gluren,
We dienen er zo mee te leven,
zelf nu in onze maatschappij,
op alle vlakken zeer kortbij.
Als ik mijn sla wil laten groeien,
mogen mijn kiekens er zich niet mee moeien,
dan weet ik dat ik maatreglen moet maken,
om ze niet aan mijn plantsala te laten raken.
Mijn kiekens doen dat omdat zij niet beter weten,
en denken niet aan hun geweten,
want anders zouden zij erkennen,
dat zij mij zouden jennen.
Maar wij op onze beurt de dag vandaag,
wij weten hoe het ligt op mensen' maag,
de afkeer van het instituut, de Kerk,
hoezeer het ook getuigt van mensen werk.
Dat is het wezen van het samen zijn van mensen,
het laat te over, al die wensen,
om zo in 't eenvoud van 't bestaan,
de nieuwe wegen in te slaan.
Maar zonder zo'n structuur val't niet te leven,
Dan bleef de Geest van Jezus maar voor even,
en hadden wij hem nooit ervaart
en liep zijn Geest niet zo een vaart.
Dus, lieve mensen,
Als wij klagen over 't instituut de Kerk,
besef dan dat ook zij het heeft verstaan,
om fouten te erkennen,
en hier ook aan te wennen.
Dat initieel zij meent het goede te promoten,
Dus, laat ons niet te veel wanhopen, 
maar blijven er voor gaan,
met Christus, zin van ons bestaan.
Wanneer we als gelovigen worden hard beschimd,
besef dan dat wij worden zeer bemind,
Door God, zijn eigen mensen kind.
Laken, 18 mei 2020, Maandag in de 6de week van Pasen.


Maandag 18.05.2020
evangelie (Joh. 15, 26-16, 4a)

In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: “Wanneer de Helper komt die Ik u van de Vader zal zenden, de Geest der waarheid die van de Vader uitgaat, zal Hij over Mij getuigenis afleggen. Maar ook gij moet getuigen, want vanaf het begin zijt gij bij Mij. Dit heb Ik u gezegd opdat gij niet ten val komt. Zij zullen u uit de synagoge bannen. Ja, er komt een tijd dat ieder die u doodt zal menen een daad van godsverering te stellen. Zij zullen dat doen omdat zij noch de Vader noch Mij erkend hebben. “Dit heb Ik u gezegd opdat, wanneer de tijd hiervan aanbreekt, gij u zoudt herinneren dat Ik het u gezegd heb.”






Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021