Lezingen van de zondag 17.05.2020 Gebedsintenties




Deze zondag kunt u met ons bidden tijdens de gebedsdienst vanuit de Jetse Sint-Pieterskerk. Streaming om 10 uur op kerkjettevideoWe nemen graag uw intenties mee. 

Geef een seintje aan pastoor Dirk 

0477/60 42 65 




Speciale intenties, doorgegeven voor vandaag: 

Bidden wij voor alle kinderen die terug naar de klas mogen. Voor alle leerkrachten die nu heel veel organisatiewerk hebben.  Mogen ze met Gods kracht slagen in hun hoofddoel: Kinderen kennis bij brengen, ook in deze moeilijke tijden.


Bidden wij voor Arlett ( uit Barcelona) de vriendin van Walter, dat zij kracht mag putten om met haar therapie verder te gaan en dat ook Walter haar van op afstand mag blijven omringen.

Bidden wij voor de ouders die een kind hebben moeten afgeven, dat zij de kracht vinden om hiermee om te gaan.

Bidden wij voor Evert-Jan Timmermans, oom van Roos, die aan zijn laatste reis is begonnen…

Bidden wij Voor Vincent, om steun en kracht ivm Luc.

Bidden wij voor Anita en Yves die zich hier vrijdag door hun huwelijk lieten verbinden.
Bidden wij voor Edmond.  

Bidden wij voor Rens en alle flikken die deze week een tweede test voor hoofdsinspecteur hebben afgelegd.

Bidden wij voor Rita, die afscheid heeft moeten nemen van Dirk Dubois. Dat hij nu bij God mag thuiskomen.

Bidden wij voor Patrick, die rouwt voor zijn papa José.

Bidden wij voor iemand die voor de zoveelste keer opnieuw een heupoperatie krijgt.

Blijven wij verbonden in gebed met de bewoners van het WZC Sint Elisabeth en hun diaken in Sint-Katelijne-Waver….

En laten we ten slotte bidden voor onze Kardinaal, Jozef de Kesel, dat hij beseft hoe graag wij hem zien!

Lezingen van de 6e zondag van Pasen, jaar A

eerste lezing (Hand. 8,5-8.14-17)
Uit de Handelingen der Apostelen.

In die dagen kwam de diaken Filippus in de stad van Samaria
en predikte daar de Messias.
Filippus’ woorden oogstten algemene instemming
toen de mensen hoorden wat hij zei
en de tekenen zagen die hij verrichtte.
Uit vele bezetenen gingen de onreine geesten
onder luid geschreeuw weg
en vele lammen en kreupelen werden genezen.
Daarover ontstond grote vreugde in die stad.
Toen de apostelen in Jeruzalem vernamen
dat Samaria het woord Gods had aangenomen,
vaardigden zij Petrus en Johannes naar hen af,
die na hun aankomst een gebed over hen uitspraken,
opdat zij de heilige Geest zouden ontvangen.
Deze was namelijk nog over niemand van hen neergedaald;
ze waren alleen gedoopt in de Naam van de Heer Jezus.
Zij legden hun dus de handen op
en ze ontvingen de heilige Geest.

tussenzang (Ps. 66/65)

Refrein: Jubelt voor God, alle landen der aarde.
Jubelt voor God, alle landen der aarde,
bezingt de heerlijkheid van zijn Naam.
Brengt Hem hulde en zegt tot uw God:
Verbijsterend zijn al uw daden.
Heel de aarde moet U aanbidden,
bezingen uw heilige Naam.
Komt en aanschouwt wat God heeft verricht,
ontstellende daden onder de mensen.
Hij maakte de zee tot een droge vallei,
zij gingen te voet door de bedding.
Laten wij juichen van vreugde om Hem,
die eeuwig regeert door zijn macht.
Komt dan, godvrezenden, luistert naar mij,
ik zal u verhalen wat Hij mij gedaan heeft.
God zij geprezen, Hij wees mij niet af,
onthield mij niet zijn erbarmen.



tweede lezing (1 Petr. 3,15-18)
Uit de eerste brief van de heilige apostel Petrus.

Dierbaren,
heiligt in uw hart Christus als de Heer.
Weest altijd bereid tot verantwoording
aan al wie u rekenschap vraagt
van de hoop die in u leeft.
Maar verdedigt uzelf met zachtmoedigheid en gepaste eerbied,
en zorgt dat uw geweten zuiver is.
Dan zullen zij, die uw goede christelijke levenswandel beschimpen
met hun laster beschaamd staan.
Hoeveel beter is het, zo God het wil,
te lijden voor het goede dat men doet,
dan straf te ondergaan voor misdrijven.
Ook Christus is eens voor al gestorven voor de zonden,
de Rechtvaardige voor de onrechtvaardigen,
om ons tot God te brengen.
Gedood naar het vlees,
werd Hij ten leven gewekt naar de Geest.



vers voor het evangelie (Joh. 14,23)
Alleluia.

Als iemand Mij liefheeft,
zal hij mijn woord onderhouden, zegt de Heer;
en Wij zullen tot Hem komen.
Alleluia.

evangelie (Joh. 14,15-21)
Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Johannes.
Dan zal de Vader op mijn gebed u een andere Helper geven om voor altijd bij u te blijven.
In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen:
“Als gij Mij liefhebt, zult ge mijn geboden onderhouden.
Dan zal de Vader op mijn gebed u een andere Helper geven
om voor altijd bij u te blijven:
de Geest van de waarheid,
voor wie de wereld niet ontvankelijk is,
omdat zij Hem niet ziet en niet kent.
Gij kent Hem,
want Hij blijft bij u en zal in u zijn.
Ik zal u niet verweesd achterlaten:
Ik keer tot u terug.
Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer;
gij echter zult Mij zien,
want Ik leef en ook gij zult leven.
Op die dag zult gij weten, dat Ik in de Vader ben
en gij in Mij en Ik in u.
Wie mijn geboden onderhoudt, die hij heeft ontvangen,
hij is het die Mij liefheeft.
En wie Mij liefheeft, zal door mijn Vader bemind worden;
ook Ik zal hem beminnen en Ik zal Mij aan hem openbaren.”


Fijn zondag!

En tot donderdag- HEMELVAART en VIRTUELE MOTORZEGENING!




Ook dit jaar nodigen we alle motards VIRTUEEL uit op Ons-Heer-Hemelvaart. 21 mei, om 10 uur via Youtube kerkjettevideo Zo blijven we verbonden. we nemen al jullie intenties mee... We zullen ze dan ook vernoemen tijdens het gebed.  Dit jaar kunnen we geen collecte houden voor de Belgian Blue Line maar moeten we voor één keer aan ons/uzelf denken zodanig dat we over een vaste camera installatie mogen beschikken. opdat we tijdens een volgende lock down of gewoon tijdens het jaar onze thuisgebonden parochianen, van waar ze ook zijn,  of zieke, gekwetste motorrijders op deze wijze nabij willen zijn. Zeker in de toekomst  moeten we meegaan met de digitalisering opdat we vanop afstand jullie nog meer nabij kunnen zijn.
U mag doneren op BE 79437018119133 van vpw Brussel West afd 202 Van harte in gebed verbonden. en jullie weten me te vinden.. Maak u abonnee op ons YouTube kanaal kerkjettevideo . Zo krijgt u vlugger toegang tot de livestream. Genegen Dirk, Padre BK Belgium Tous les motards en communion de prières le 21 mai à 10h00 Cette année aussi nous invitons VIRTUELLEMENT tous les motards sur Youtube kerkjettevideo, le jour de l’Ascension, le 21 mai, à 10h00. Nous restons ainsi en communion. Nous emporterons avec nous toutes vos intentions ….Nous les dirons pendant la célébration.

Dirk, Padre BK Belgium



Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021