Lezingen van de dag- zondag 24.05.2020- Gebedsintenties

https://www.kerknet.be/organisatie/kerk-jette

Youtube kerkjettevideo



Deze zondag kunt u met ons bidden tijdens de gebedsdienst vanuit de Jetse Sint-Pieterskerk. Streaming om 10 uur op kerkjettevideoWe nemen graag uw intenties mee. 

Geef een seintje aan pastoor Dirk 

0477/60 42 65



straks bidden we samen het gebed van de paus...
dat we samen de natuur tot vriend mogen hebben. 





LAUDATO SI
gebed van paus Franciscus

Barmhartige God,
Schepper van hemel en aarde en alles wat in hen bestaat,
U schiep ons naar uw beeld en vertrouwde ons de zorg toe
voor heel uw schepping, ons gemeenschappelijk huis.
U zegende ons met de zon, het water en het weelderige land,
opdat er overvloedig leven zou zijn voor alles wat bestaat.
Open ons verstand en raak ons hart,
zodat we het geschenk van uw schepping behoeden.
Wees onze hulp.
Maak ons bewust dat ons gemeenschappelijk huis niet alleen van ons is,
maar van alle toekomstige generaties,
en dat het onze verantwoordelijkheid is om het te bewaren.
Geef dat we er mee zorg voor dragen
dat elk mens beschikt over voldoende voedsel en levensnoodzakelijke middelen.
Wees aanwezig in deze moeilijke tijden, vooral bij de armsten
en bij hen die het meeste risico lopen om achtergelaten te worden.
Zet onze angst, onze benauwdheid, onze gevoelens van isolatie om in hoop,
zodat we een echte bekering van het hart kunnen ervaren.
Help ons om creatieve solidariteit te tonen
bij het aanpakken van de gevolgen van de wereldwijde pandemie.
Maak ons moedig in ons streven naar algemeen welzijn,
zodat we de veranderingen omarmen die nodig zijn.
Meer dan ooit kunnen we voelen dat we allemaal met elkaar verbonden zijn,
wanneer we met concrete inspanningen een antwoord bieden
op “de schreeuw van de aarde en de schreeuw van de armen”.
We vragen het U door Christus onze Heer. Amen.


GEBEDSINTENTIES



Heer, luister naar mijn bidden en smeken!
Naar U gaat mijn hart uit, U wil ik zien;
uw gelaat, Heer, wil ik aanschouwen.
Verberg mij uw aanschijn niet, Alleluia.
Ps 27



Ook deze zondag nemen we uw gebeden mee.
Zo blijven we door gebed verbonden....



Bidden wij voor Bertha Minnoye, de mama van Annie...



Bidden wij voor Paul Damen van de tuinen van Jette die we volgende week gaan begraven.

Bidden wij voor Vader Anil en de arme mensen in India.

Bidden wij dankend voor de goedheid van mijn medemensen, Heer.

Voor de dokters en verpleegkundigen die hebben willen studeren om levens te kunnen redden; die bovendien de rol van familie liefdevol op zich nemen in deze tijd van isolering.

Voor mijn vrienden die regelmatig vragen hoe het met me gaat.

Dank voor de ontastbare steun die ik van U krijg Heer. Uw aanwezigheid gaf me de kracht de moed niet te verliezen. Met U aan mijn zijde voel ik me nooit alleen. “

Laat ons bidden voor de kinderen die nu nog steeds opgesloten blijven, niet naar school kunnen of mogen omwille van gevaar of het corona virus. Moge ze snel opnieuw de nodige vrijheid krijgen om zich volwaardig te kunnen ontwikkelen.


Bidden wij voor een gezin die in onze streek een woning kan huren..

Bidden Wij voor alle zieken in ziekenhuizen alleen dat ze de moed mogen hebben om te blijven vechten. Zodat ze snel weer thuis kunnen zijn.

Bidden wij met men kleinzoon dat het corona virus ons zo vlug mogelijk verlaat ! Want we zouden zo graag te samen een mis bijwonen te Jette.
Amen


7e zondag van Pasen, jaar A

eerste lezing (Hand. 1,12-14)

Uit de Handelingen der Apostelen.

Nadat Jezus ten hemel was opgenomen,
keerden de apostelen van de Olijfberg naar Jeruzalem terug.
Deze berg ligt dichtbij Jeruzalem op sabbatsafstand.
Daar aangekomen gingen zij naar de bovenzaal
waar ze verblijf hielden:
Petrus en Johannes, Jakobus en Andreas,
Filippus en Tomas, Bartolomeüs en Matteüs,
Jakobus, zoon van Alfeüs,
Simon de IJveraar en Judas, de broer van Jakobus.
Zij allen bleven eensgezind volharden in het gebed
samen met de vrouwen,
met Maria, de moeder van Jezus, en met zijn broeders.


tussenzang (Ps. 27/26)

Refrein:
Ik reken er op nog tijdens mijn leven
de weldaden van de Heer te ervaren.
De Heer is mijn licht en mijn leidsman,
wie zou ik vrezen;
De Heer is de schuts van mijn leven,
voor wie zou ik bang zijn?
Een ding slechts vraag ik de Heer, meer zal ik niet wensen:
dat ik in Gods huis mag wonen zolang ik leef.
Dat ik de beminnelijkheid van de Heer mag ervaren,
zijn tempel weer met eigen ogen mag zien.
Wil luisteren, Heer, naar mijn roepende stem,
heb medelijden en wil mij verhoren.
Tot U spreekt mijn hart, naar U zie ik op,
uw aanschijn, Heer, tracht ik te zien.
  
tweede lezing (1 Petr. 4,13-16)

Uit de eerste brief van de heilige apostel Petrus.

Dierbaren,
verheugt u in de mate dat gij deel hebt aan het lijden van Christus;
dan zult ge juichen van blijdschap,
wanneer zijn heerlijkheid zich openbaart.
Prijst u gelukkig, als men u hoont om de Naam van Christus:
het is een teken dat de Geest der heerlijkheid,
die de Geest van God is,
op u rust.
Zorgt dat niemand van u te lijden heeft
als moordenaar of dief of boosdoener of aanbrenger.
Maar wie als christen lijdt, moet zich niet schamen,
maar God eren met die naam.

vers voor het evangelie (Joh. 14,18)

Alleluia.
Ik zal u niet verweesd achterlaten, zegt de Heer,
Ik ga, en Ik keer tot u terug,
en uw hart zal zich verblijden.
Alleluia.

 evangelie (Joh. 17,1-11a)

Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Johannes.

In die tijd sloeg Jezus zijn ogen ten hemel en zei: “Vader, het uur is gekomen. Verheerlijk uw Zoon, opdat de Zoon U verheerlijke.
In die tijd sloeg Jezus zijn ogen ten hemel en zei:
“Vader, het uur is gekomen.
Verheerlijk uw Zoon, opdat de Zoon U verheerlijke.
Gij hebt Hem immers macht gegeven over alle mensen
om eeuwig leven te schenken aan allen, die Gij Hem gegeven hebt.
En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen,
de enige ware God en Hem die Gij hebt gezonden: Jezus Christus.
Ik heb U op aarde verheerlijkt
door het werk te volbrengen, dat Gij Mij hebt opgedragen te doen.
Gij, Vader, verheerlijk Mij thans bij Uzelf
en geef Mij de heerlijkheid,
die Ik bij U had eer de wereld bestond.
Ik heb uw Naam geopenbaard aan de mensen,
die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt.
U behoorden ze toe;
Mij hebt Gij ze gegeven en zij hebben uw woord onderhouden.
Nu weten zij, dat al wat Gij Mij gegeven hebt, van U komt.
Want de boodschap, die Gij Mij hebt meegedeeld,
heb Ik hun meegedeeld,
en zij hebben ze aangenomen en naar waarheid erkend,
dat Ik van U ben uitgegaan,
en zij hebben geloofd, dat Gij Mij hebt gezonden.
Ik bid voor hen.
Niet voor de wereld bid Ik,
maar voor hen, die Gij Mij gegeven hebt, omdat zij U toebehoren.
Al het mijne is van U en het uwe is van Mij.
Zo ben Ik in hen verheerlijkt.
Ik blijf niet langer in de wereld, zij echter blijven in de wereld,
terwijl Ik naar U toe kom.”






Reacties

Populaire posts

Evangelie van de dag- donderdag 1.10.2020 - H. Teresia van het Kind Jezus

Lezingen van de dag- dinsdag 5.01.2021